۱۳۹۳ آذر ۱۹, چهارشنبه

عوارض سیگار، نوشابه و گاز 10٪ گران شد

«مبارک است»
اتفاق مبارکی است و باید به فال نیک گرفت! حال چه کسانی باید از نوعِ نیک فال بگیرند؛ با کرام الکاتبین است. اینکه عوارض نوشیدنی های رنگی، سیگار و...10 ٪  را بگیرند، ما حمایت می کنیم؛ اما اینکه 10٪ هم به بهانه ی توسعه، تجهیز و نگه داری بر قیمت گاز بها افزوده شود، آیا باز اتفاق مبارکی است را نه می دانیم و نه می فهمیم.
البته یک چیز را شاید می فهمیم و آن این که نفت به شدت در حال سقوط است و  مبالغ آزاد شده ی استکبار جهانی؛ ظاهر صرف«اعطینا» می شود و الا ماشالله از اندوه لبنان تا فرزندان مجاور در بلاد کفر، از ان  بهره مند می شوند.
 حالا ما(من یکی غلط بکنم) هی بیاییم و در بعضی از روزهای سال، اسپند روی آتش شویم و وکیل الدوله ها را بفرستیم در «بیت الاهرام» تا بنشینند و کاری برای «نان مان» کنند و آن ها هی بروند برای مان مالیات وضع کنند.
 خلایق! من که کلا به سبک «گاو مشت حسن» نه سیگار می کشم و نه اهل «اعطینا جات» هستم؛ یک نوشابه یی را هم گاهی با فست فوودهایی که قورت دادن اش نیاز به پارو دارد بر بدن تزریق می کردیم که به یمن داشتن «همسری پزشک مسلک» یا نمی خوریم و یا گاهی دور از چشم او (هنگام سفر و صرف  اغذیه ی چوبین) متناول می شویم.
ایهاالناس؛ بر شماست که زین پس به جای سیگار؛ تفاله ی چای را در کاغذ ریخته و سیگار «پیچستون» دود کنید و وقتی هوس نوشابه کردید؛ آب لیموی فرد اعلای «آبِ کاه» را در مقادیری آب شهری تصفیه شده ریخته و چون هر چه شیرینی بر ما عوام بی «سوات» یک لا قبا حرام  است و ایضا شکر گران! همان طور ترش و تلخ بر خندق بلا سرازیر فرموده و  کپه ی مرگ تان را بگذارید و بدانید آنان که از عواید این 10٪  ها و آن مبالغ آزاد شده؛ منتفع می شوند، رنگ خون شان یشمی است.
پ ن : حکما می فرمایند توصیه ی بعدی جهت صرف نوشابه جات دوغ استحصال شده از ماست«پالم نشان» کارخانجات وطنی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دوست و خواننده ی گرامی: نیازی به داشتن اشتراک نیست، چنانچه می خواهید "کامنت" بگذارید روی نام وآدرس اینترنتی کلیک کنید و کاستیهای مرا گوشزد کنید لطفا....